Kind | Middelhoek Osteopathie - Ervaren osteopaat in Zeeland

Over kinderen

Kinderen spelen graag onbevangen rond en hebben vaak te maken met valpartijen en botsingen. Hierbij kunnen bewegingsbeperkingen ontstaan die voor het kind vervelend kunnen zijn en soms tot onrust en verstoringen kunnen zorgen. Kinderen zijn nieuwsgierig, een eerste consult bij een osteopaat is daar geen uitzondering op.

Het is belangrijk dat de kinderen goed worden ingelicht waar ze naar toe gaan wat ze daar gaan doen en wie ze zullen ontmoeten. Stil liggen is geen eenvoudige opdracht, maar een osteopaat is gewend om met bewegelijke kinderen te werken. Ondertussen kan een grapje, verhaaltje of een filmpje zorgen voor wat afleiding. De kinderen vinden een behandeling vaak aangenaam. Ze worden er rustig van en ervaren een ontspanning die er voorheen niet was.

Ervaart u zelf lichamelijk klachten? Kijk eens wat osteopathie voor u kan betekenen.

Maak een afspraak

Ondervindt uw kind problemen? Vul het contactformulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.

Maak een afspraak

Veel voorkomende problemen

Concentratie-, gedrags-, leerproblemen

Niet goed kunnen concentreren of leren op school.

Motorische problemen

Er zijn diverse motorische problemen die u kunt herkennen.

Astma

Een te snelle ademhaling met een fluitend of piepend geluid waarbij het kind benauwd is.

Oorontstekingen

Het kind heeft regelmatig oorpijn, oorontstekingen of de oren zitten vaak verstopt.

Bijholteontsteking

Het kind heeft regelmatig hoofdpijn, pijn in het gezicht of een verstopte neus en holtes.

Huidklachten zoals eczeem

Het kind heeft rode vlekjes op de huid, schilferige en droge plekken of uitslag op de huid.

Slaapproblemen

Tijdens het weg leggen moet het kindje lang huilen en het vecht tegen de slaap.

Stoelgangproblemen

Vermoeidheid, gebrek aan eetlust of een harde onderbuik, buikpijn of krampen.

Bedplassen en zindelijkheid

Kinderen plassen langdurig één of meerdere keren in de week in hun bed.